onsdag den 11. december 2013

Day two

Anden dag i blogverdenen.

Day 2: Ten things that you want to say right now

Jeg vælger at dedikere dette indlæg til 'for helvede da, hvor er der mange ting, jeg ikke forstår'

1. Jeg forstår ikke hvorfor man løber efter en Metro. De kører jo hele tiden! Tag da den næste, og brug fem minutter på at få stresspulsen ned igen! Hvor jeg kommer fra, var man heldig, hvis der kørte et tog mod Esbjerg (storbyen) hver halve time - og jeg har på fornemmelsen at togførernes hobby var at vente, til jeg kommer løbende rundt om hjørnet, og SÅ sætte igang og køre væk. De elskede det, det ved jeg! For det skete i hvert fald tit.

2. Jeg forstår ikke folk, der går op/ned ad rulletrapper. Har de ikke forstået at trappen gør arbejdet for dem? Så travlt kan man jo ikke have.

3. Jeg forstår ikke den gamle mand, der hver mandag sidder ude foran mit vindue og spiller harmonika. Mest fordi han ikke kan spille en sammenhængende melodi, men bare fremkalder disharmoniske lyde. Kunne han ikke finde noget andet at genere andre med? Breakdance måske.

4. Jeg forstår ikke altid, hvad min kæreste siger til mig. Jeg undskylder mig med, at han er tungebundet og derfor mumler meget. I virkeligheden hører jeg nok bare ikke altid ordenligt efter, når han siger noget. Og når jeg så har sagt "Hva'?" for fjerde gang, lader jeg som om, jeg har forstået det - femte gang er bare ydmygende.

5. Jeg forstår ikke hvorfor jeg er den eneste, der fejrer fredag med Fredagspizza - det er da det fedeste i verden!

6. Jeg forstår ikke hvorfor mine bukser bliver ved med at sprække. (Det har i hvert fald intet med punkt 5 at gøre!)

7. Jeg forstår ikke folk, der åbenlyst piller næse. Som butiksassistent er jeg ved at være godt træt af at modtage penge af samme hånd, som just har besøgt begge næsebor.

8. Jeg forstår ikke Twitter. Hvad skal det nu gøre godt for?

9. Jeg forstår ikke selvbetjeningskasser i supermarkeder. De virker alligevel aldrig, og hyler og skriger på en ansat hele tiden. Senest skulle en 15-årig knøs med bumser i hele skærmen tjekke, om jeg nu også var gammel nok til at købe Sex and the City-boksen.

10. Jeg forstår ikke ordet 'overskud'. Punktum.

Jeg kunne blive ved. For helvede da, hvor er der meget, jeg ikke forstår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar