søndag den 15. december 2013

Day six

Så er vi over halvvejs, og jeg begynder at spekulere på, hvad søren jeg skal skrive om, når de ti dage er ovre. Mon ikke jeg finder på noget?

Day 6: Seven things you do everyday

Ikke så svært, da jeg er et udpræget rutinemenneske. Som sagt er jeg ikke så glad for forandring og nyder at alt er, som det plejer. Jeg kan sågar udpege syv ting, jeg gør HVER morgen.

1. Jeg har tre vækkeure, der ringer hver morgen. Alle tre bliver udsat.

2. Overvejer hver morgen, om det er besværet værd at stå op eller om jeg skal blive liggende under den tunge, varme dyne.

3. Jeg gaber et langt og tilfredst gab, når jeg sætter mig på toilettet.

4. Jeg gaber igen, når jeg rejser mig. Al den fysiske aktivitet!

5. Jeg bruger 35 minutter på at få tøj på, få lagt håret ned og få skjult menneskelige signaler i ansigtet.

6. Jeg bruger 3-5 minutter på at æde en beskeden - men tilstedeværende - portion havregryn med sukker og rosiner. Og mælk.

7. Jeg kommer for sent til bussen. Men jeg er heldigvis i så god tid, at jeg bare snupper den næste. Man er vel jyde.

Alene den første time af min dag, har jeg gennemført flere ritualer end en troende muslim… Hvilket egentlig er meget hæmmende, for der skal ikke gå meget galt, før jeg giver helt op og sætter mig i et hjørne. Jeg burde måske løsne lidt op… Men for helvede da, hvor er det svært at give slip!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar