lørdag den 14. december 2013

Day five


Så går det løs med dag fem. Sværeste challenge so far.

Day 5: Photo of your favorite cartoon

Der ved jeg sku ikke lige, hvordan jeg skal gribe det an. Som barn har jeg aldrig rigtig haft en favorit, men i mit 'voksne' (fnis) liv, er jeg blevet gjort opmærksom på en bestemt figur. Disney, for at det ikke skal være helt løgn… Jojo, man er vel mærkebevidst! 


Hende her. Candace Flynn fra Phineas og Ferb. Der går nemlig rygter om, at hun er baseret på en tragisk historie fra virkeligheden. Historien om en pige, der blev født i 1993 (som jeg selv) i USA. Da hun var omkring 6 år gammel, blev hendes forældre skilt, hvilket havde en voldsom effekt på hende. Hun begyndte at se vrangforestillinger. Hun begyndte at se, at hendes små brødre lavede narrestreger, snørrede hende og, ja, byggede mærkelige ting. Ingen troede på hende. Ingen andre end den dreng, hun var håbløst forelsket i. Han kunne se at hun led, og valgte at støtte hende i hendes mentale kamp. Årene gik og hun blev indlagt på psykiatrisk afdeling. Til sidst måtte hun - i afmagt - tage sit eget liv. Hendes mor skulle efter sigende have solgt historien til producere, der efterfølgende har solgt videre til Disney.

Det kan være sandheden. Det kan lige så vel være en lodret løgn. Jeg vælger at være upartisk. Men én ting er sikkert: Da min elev fortalte mig historien, fik det mig til at tænke. Tænke over, hvor svært det kan være, at være til.

Så bag den ellers fantastisk morsomme tegnefilmsserie, der pt. kører i Disney Sjov, ligger stof til eftertanke. Uanset validiteten af rygtet, synes jeg at det styrker selve serien.

Får lyst til at se Disney Sjov nu… For helvede da.

P.s.: Folk i Field's skal bare lade være med at have skrigende børn, der kaster op i min butik!! Lidt krydderi til en syv-timers vagt på en af årets travleste handelsdage…

Ingen kommentarer:

Send en kommentar