søndag den 9. marts 2014

Gør det selv!

Kan efter første uge i praktik konstatere følgende:
1. Børn kan sagtens være søde - mellem kl 10.00 og 11.25
2. Jeg skal ikke have pænt tøj på om fredagen, hvor der står billedkunst på skemaet. 
3. Middagslur efter kl 16.00 er most certainly tilladt!

Så har jeg prøvet syv dages 'helhedsskole', hvor jeg har stemplet ind kl 8, og ud igen mellem 15 og 17. Og jeg er ikke just begejstret. Jeg har aldrig kunne prale af, at jeg er et morgenmenneske, så jeg er ikke altid færdig med at sove, når vækkeuret ringer. Men hver dag har været berigende!

Jeg har ikke set skyggen af overskud hele ugen, for bare råbende børn og sygdom. Men overskuddet må have hobet sig op, for idag skal jeg da ellers lige love for, at der skete lidt i det lille hjem; her dufter noget så dejligt af Ajax, køkkenet er renset ned, støvsugeren har givet anledning til gensyn med gulvet, tulipanerne er sprunget ud i vindueskarmen og badeværelset skinner.

Og på et tidspunkt, må jeg have fået en hjerneblødning, for pludselig står jeg, og laver agurkesalat på glas. Sådan helt fra bunden, og alt muligt! Overskud, lige dér! Jeg blev så grebet af det, at jeg også lige smed et par hjemmelavede pizzaer i ovnen - så er der madpakker til de næste dage, hvor overskuddet nok er forduftet igen. 

Lavede da også lige min egen dip i går. Mest fordi at Kim's holiday er pissedyr, men også fordi den hjemmelavede smager brændgodt! Er blevet 'gør det selv, helt fra bunden'-Quinde - i hvert fald i et køkken!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar