tirsdag den 28. januar 2014

Shopping, stop så!

Jeg skulle egentlig bare hente et par skolebøger til næste semester i Field's. Endte med at finde mig selv i et prøverum, iført tøj, jeg bildte mig selv ind, jeg kunne passe - og havde råd til!

Jeg siger tit til mig selv, at hvis jeg ikke kan passe et stykke tøj i en størrelse 38, så skal jeg slet ikke have noget. Engang var det 36, men det endte ligesom med, at jeg slet ikke gav mig selv lov til at forny garderoben. Og nu står jeg så foran endnu en opjustering - men for helvede da, hvor er jeg bare ikke klar til, at der skal stå '40' i noget af mit tøj! Nu må vi se. Kommer tid, kommer råd. 

Og råd, det har jeg ikke. Jeg har nemlig sagt mit fritidsjob op og erkende, at jeg er startet på et fuldtidsstudie. Jeg skal nu, for første gang i mit liv, leve af SU. Det bliver en hård nød at knække, for en pige, der altid har haft rigeligt på kistebunden.

Endte med at købe en hvid skjorte (str 38) til 179 kroner. Bilder mig selv ind, at jeg ser mere voksen ud i sådan én - mere autoritær og tro mod mit kommende erhverv som folkeskolelærer.

Nå, tid til dagens indslag.

2: Something you feel strongly about

Jeg kan jo lige så godt fortsætte, hvor jeg slap: Shopping. Åh, hvor ville jeg have mange penge, hvis jeg aldrig købte noget. Det kommer til mig i bølger: Nogle gange kan jeg være storslem, og andre dage kan jeg holde mig i skindet. 

Tøj har ikke altid været noget, jeg har gået ret meget op i. Men så begik jeg den fejl, at jeg i 1.g søgte fritidsjob i en lækker tøjbutik, og fik det. Lækkert tøj til halv pris, som jeg selvfølgelig var forpligtet til at gå i, når jeg var på arbejde. Ikke dårligt! Det slog hårdt på kontoen, da jeg ikke længere fik rabatter. Interessen sluttede jo ikke, bare fordi jeg ikke længere arbejde som tøj-alf.

I dag klarede jeg det flot; i rigtig mange butikker kiggede jeg kun, og sagde til mig selv, at "jeg synes det var pænt, men det må vente. Du mangler stadig at købe et par bøger til 2. semester". 

Desuden er alle forårsvarerne ikke kommet endnu… STOP SÅ, CAMILLA!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar